Ett gammalt älghorn

Det har varit fullt upp här hemma den sista tiden, vilket har resulterat i att inga inlägg har skrivits här på bloggen. Bl.a. firades igår fars dag, och för första gången tillhörde jag den lyckliga skaran fäder som blir firade med tårta m.m. Tänk att det snart är ett helt år sedan Stina föddes! På lördag blir det födelsedagskalas här hemma, ojoj.
Men det får bli ett annat inlägg. Idag tänkte jag bara tipsa om något som jag gjorde förra veckan. Vi har haft ett gammalt älghorn som vi hittade uppe i ett torp som mina föräldrar har köpt i Loos. Den låg i en vedbod där och var lite gnagd på av möss m.m. Så vi beslutade oss för att göra som så många andra och spraymåla hornet. Men i stället för att ta vit färg som de flesta gör valde jag i stället matt svart. Och resultatet blev riktigt häftigt enligt mig. En härlig kontrast mot den vita väggen ovanför öppna spisen. Och pang så omvandlades en gammal jakttrofé till en inredningsdetalj. 100 kr kostade en spayburk och det var det ju lätt värt, i alla fall om man frågar mig.
Vad tycks?

6 thoughts on “Ett gammalt älghorn

    • Ja kör på svart Evelina! Tror att kontrastfärger är det heta nu framöver, inte att allt ska vara vitt som det varit tidigare. Jag får spana in din blogg och se hur resultatet blir av dina projekt 🙂

Kommentera

