Cookies

Dessa supergoda cookies är det första och bästa cookies receptet jag stött på. God smak och precis sådär lagom sega. Perfekt för sommarens alla äventyr med picknick. Smidiga att frysa in. Men de kommer ha strykande åtgång, jag lovar! Sträcker din bakkunskap inte sig längre än till chokladbollar? Inga problem detta är lika enkelt och ganska snarlikt. Denna gång är det syster som bakat och fotat. Men jag blir så sugen av att knåpa ihop detta att jag måste göra en omgång själv så snart jag tryckt på publicera..
Cookies
100 gram smör
1/2 dl strösocker
2 dl farinsocker
1 ägg
1 1/2 dl vetemjöl
1/2 tsk vaniljlsocker
1/2 tsk bikarbonat
1/2 tsk salt
3 dl havregryn
175 gram mörk choklad
Sätt ugnen på 175 grader. Rör ihop socker, farinsocker och smör till en mjuk smet. Blanda ner ägget. Blanda mjölet, vaniljsocker, bikarbonat, salt och rör sedan ner i smeten. Blanda i havregrynen. Hacka chokladen och rör ner i smeten. Rulla bollar och tryck ut lite försiktig på en plåt med bakplåtspapper, inte för tätt eftersom de flyter ut. Grädda i ugnen på 175 grader i cirka 10 minuter.
Kommentera

