Min debut som modellfotograf

Du har väl inte missat utställningen ”tvätt mellan husen” som just nu pågår på Edsbyns bibliotek? Det är min vän Ulla-Marie Nilsson (Edsbyns Diana Ross)som ställer ut, kläder, smycken m.m. och så bilder. Dels bilder som hennes man Tomas tagit under deras årliga semestrar till Italien, men också bilder som jag fick äran och förtroendet att fotografera i vintras. Under en fullspäckad eftermiddag i vintras invaderades nämligen vårt hus av spets, pärlor, glitter och glamour. Utan någon som helst blixtrar eller dylikt, utan enbart med dagsljuset, lyckades jag fotografera Ulla-Marie i ett flertal munderingar. Och några utvalda bilder visas nu på Ulla-Maries exklusiva utställning. Här kan du läsa och se en kort intervju med Ulla-Marie som gjordes av lokaltidningen Ljusnan i samband med releasen. Och självklart måste ni också besöka utställningen på Edsbyns bibliotek i sommar om ni har möjlighet. Ni måste också besöka Ulla-Maries blogg, http://ulla-marie.blogspot.se. För er som inte har möjlighet att besöka Edsbyn kommer här nu några bilder på bl.a. mina bilder, min debut som modellfotograf och min första fotoutställning. Dessutom blev jag titulerad som ”fotograf” i SR Gävleborg (lyssna här) – de ni!

/Christian

4 thoughts on “Min debut som modellfotograf

  1. Snyggt dokumenterat the fotografen! Och apropå ditt fotograferande. Cred till dig som fick mig att våga försöka se fin ut. Men du … Nytagna bilder? Noterar inga lappar under bilderna. Har lämnat …

Kommentera

