En veckas skidsemester i Åre

Den senaste veckan har jag tillbringat tillsammans med min familj och ”svärfamilj” i Tegefjäll, Åre. Det har bjudits på åtskilliga fallmeter skidåkning, sol, regn, snöstorm, pudersnö, sorbetsnö, god mat, fika och godis, shopping på Lundhags i Järpen och i Åre by, bad och bastu på Holiday club, gemenskap och allt annat som hör en skidsemester till. Anledningen till resan var att mina svärföräldrar fyller 50 år i år och därför bjöd alla barn med respektive på en skidsemester. Vi passade också på att fira dem med tårta, present och 3 rätters middag på Copperhill.

Man säger ju att en bild säger mer än tusen ord. Men borde inte en film säga mer än tusen bilder?

Den tanken hade jag när jag tillsammans med min svägerska Julia dokumenterade veckan med våra kameror. Filmen bjuder på allt från skidåkning, fika och bad. Resultatet kan ni se här nedanför. Kvalitén och redigeringen är kanske inte den bästa, men förhoppningsvis kan den på ca 5 minuter ge en sammanfattat bild av den senaste veckan i mitt liv.

Jag vill i alla fall passa på att tacka mina svärföräldrar för en härlig vecka!

Nu återstår bara de fina minnena från veckan, och lite choklad från Åre Chokladfabrik, mums!

Nu får skidorna vila till nästa vinter får våren har anlänt till Edsbyn. Snön är borta, krokusarna har trängt upp igenom gräsmattan och träd och buskar har börjat knoppa. Ikväll efter att vi kommit hem gick jag och Elin ut med barnvagnen på en lång och skön promenad, ingen mössa eller vantar behövdes – skönt! Nu ser jag fram emot att snart få börja påta och greja i trädgården.

Slutligen kan jag åter igen konstatera att hur bra det än är att vara borta så klår det aldrig känslan av att komma hem. Borta bra- hemma bäst!

Kommentera

