Det var 29 år, 29 år i ”staden” där jag växte upp och så märker du hur fort det går?

Då var det kanske dags att skriva lite här igen. Ett år äldre, mer livserfaren, vuxnare och hmm….snyggare? 🙂

Igår 24 februari var det min födelsedag, vilket innebär att jag nu har ett år kvar innan jag är slut (enligt landets 18 åringar i alla fall). Fast frågar man mig blir livet bara bättre och bättre för varje år som går. Men när jag tänker tillbaks så undrar jag vart åren har tagit vägen? De springer iväg i en väldig fast och ibland vill jag bara skrika, STOPP!! Jag vill känna att jag hinner med att njuta av stunden, av nuet, av tiden som är just nu.

Igår var det i alla fall en fin födelsedag, ingen stor sak men mysigt att ha en fru och dotter som passar upp en. Mamma och pappa kom också förbi och var barnvakt i ett par timmar så att jag och Elin han iväg och testa våra nya skidor lite i slalombacken här i Edsbyn. Det var roligt! Sedan bjöd Elin på smaskiga tårtor som hon bakat, en finfin dag med andra ord.

Idag har jag haft en skön lördag, Stina har varit på toppenhumör och har skrattat och leendes och nyfiket granskat mig medan jag kokat hjortronsylt. På förmiddagen blev det ett besök till Erikshjälpen här i Edsbyn. Det har blivit vårt traditionella lördagsnöje. Vi fyndade bl.a. ett par läckra gamla Edsbyskidor som jag ska använda som en unik och häftig inredningsdetalj. Jag har lite tankar och planer, kanske kommer här på bloggen i framtiden?

Sedan blev det storkok av hjortron. Behövdes lite mer utrymme i frysen så jag plockade fram 3 liter hjortron och kokade sylt. Nästa inlägg får bli ett inlägg om detta, då kan jag också dela med mig av mitt underbara hjortronsyltrecept, det bästa.

Men en härlig solig, men lite blåsig dag har det bjudits på idag. Nu ska jag äta lite tårtrester från gårdagens kalas och sedan mysa lite med Stina innan vi ska iväg och bada i Alfta simhall. Kyrkan har hyrt simhallen och vi tänkte dit och se vad Stina säger om att bada. Bilder kanske kommer?

Så länge bjuder jag på tre mysiga bilder på en glad Stina från idag.

Ha en fortsatt trevlig helg alla.

Kommentera

