Stina 3 månader

Hej

Äntligen helg, äntligen lördag! Igår (fredag) var det den 17/2. Med andra ord har det redan gått 3 månader sedan Stina anlände, ja hjälp vad tiden går fort. Men samtidigt känns det som om vi alltid har haft henne. Och vilken utveckling hon har haft. Jag brukar säga det att det är tur at man inte fortsätter att växa och utvecklas i den takten, då skulle hjärnan vara överkokt och det skulle vara svårt att hitta kläder som passar 🙂

Och Stinas utveckling de senaste 2 veckorna har varit häftig att följa, hon kan själv vända sig från att liga på mage till rygg. Hon pratar mycket och ler och skrattar och hon älskar sång och musik. När man sjunger för henne sjunger hon med. Hon står gärna och hoppar i knät (med stöd förstås) hoppgungan har hon testat och den blir nog en favorit om ett par veckor, hon är fortfarande på gränsen till liten.

Stina firade sin 3 månaders dag igår med vaccinationssprutor i båda låren. Hennes hjärtskärande skrik fick nästan mitt ömtåliga pappahjärta att brista. Hualigen – tur man inte behöver utsättas för den hemska upplevelsen varje vecka! Stina återhämtade sig dock fort, även om hon var öm om låren under kvällen. Men idag har hon varit på toppenhumör och skrattat och varit glad nästan hela dagen.

Vi har varit på Erikshjälpen, vilket är familjens traditionella lördagsutflykt. Sedan fortsatte utflykten förbi mina föräldrar som alltid blir glada när lilla Stina kommer förbi. Stina fick t.o.m. provsitta en barnstol för första gången (med lite kuddar bakom som stöd), hon satt där och log och såg väldigt mallig ut, så söt!

Sedan blev det en skön promenad hem igen, jag lagade en riktigt fin smaskig pizza. Har ett hemligt degrecept som jag kanske kan dela med mig av till er som läser min blogg om någon önskar 🙂
Jag plockade också fram några pelargoner som jag tyckte behövde få se lite dagsljus nu när våren närmar sig. Förhoppningsvis kommer de att blomma fint i maj.

Jag avslutar detta inlägg med lite fina bilder som jag tagit på Stina idag, ja hjälp bilder finns det gott om – svårt att välja. Och snart är hårddisken på datorn full 🙂

Ha nu en fortsatt skön och välsignad helg alla!

One thought on “Stina 3 månader

  1. Vilken ängel ni har i huset! Så vacker, söt och helt gudomlig liten skapelse. Fäller några tårar av lycka varje gång när jag ser henne vara så pigg och glad i ert sällskap ❤

Kommentera

