Gammal köpmannadisk från Erikshjälpen blev en läcker sideboard!

Jag vill börja med att önska alla en fin och välsignad 3:e advent! Äntligen har snön fallit på riktigt i Edsbyn och idag har vi haft en strålande vacker vinterdag. Julstämningen har verkligen börjat infinna sig. Härliga tider!

Nu ska jag äntligen uppdatera här igen, livet som småbarnspappa är rätt fullspäckat många gånger och tiden räcker inte alltid till på samma sätt som innan. Men underbart är det! Och tänk snart är Stina en månad, tiden bara springer iväg.

Nu börjar vår matsal äntligen ta form, även om det går sakta framåt. Kanske kan vi bjuda släkt och vänner till bords vid jul? Vi har nu ordnat klart bordet, fått fina stolar från mina föräldrar (ska få två till sedan). Sedan har jag också en rktigt läcker och unik möbel som jag inte tror att så många andra har hemma. Jag köpte nämligen en gammal köpmannadisk från Erikshjälpen i Edsbyn. Perfekt då pengarna går till någonting bra samtidigt som man återvinner möbler och andra fina saker i stället för att bara kasta dem. Köpmannadisken såg ut ungefär såhär när jag fick hem den. jag skruvade sedan isär den, tog bort glaset och ersatte det med träskivor. Sedan målade jag möbeln vit. Resultaten blev riktigt läckert enligt mig, och som sagt unikt! Nu har vi en perfekt sideboard som blir kanon att använda som serveringsbord när vi har många gäster på besök.

Så ett tips om man besöker loppisar och second hand butiker, titta inte på hur saker ser ut, utan försök att de potentialen och vad det kan bli. Lite färg kan vara allt som behövs många gånger. Jag kommer uppdatera med andra fina fynd från Erikshjälpen som blivit riktiga favoriter här i vårt hem.

3 thoughts on “Gammal köpmannadisk från Erikshjälpen blev en läcker sideboard!

Kommentera

