Ängeln Stina har anlänt!

Tänk va 9 månader går fort. Jag tycker att det känns som igår som Elin kom med testet som visade ”gravid”.

Sedan sa det pang! och halva tiden hade gått och inte långt därefter hade 9 månader gått. Sedan började en väntan..det blev några vändor genom skogarna mellan Edsbyn och Falun. Längtan och förväntan varvades med frustration, och man började undra om den där lilla knodden i magen någonsin hade tänkt sig att lämna magens trygga, varma rum.

Men tillslut fick vi äntligen möta vår kära lilla knodd. Lilla Maja Stina Ester Olars, 2,9 kg och 48 cm. En overklig, surrealistisk känsla att se henne komma ut och sedan få hålla henne. Är denna ängel verkligen min? Får jag verkligen behålla henne, eller är hon som en hyrfilm som måste återlämnas?

Jag kan inte låta bli att förundras över min kära Elin som utan någon form av bedövning eller lustgas, och utan ett skrik födde denna ängel. Vilken fru jag har! Wow!

Slutligen vill jag tacka alla er som tänk på oss, bett för oss och hållit tummarna. Vi har känt oss burna av er, tack!

Slutligen får ni några små smakprov på vår lilla Stina. Nu ska vi bara mysa och njuta av att äntligen få vara 3 stycken!

6 thoughts on “Ängeln Stina har anlänt!

  1. Grattis kära vänner till er fina lilla flicka! Bra jobbat Elin! Det är ascoolt att föda barn 🙂 Vi önskar er en underbar tid framöver och välsignelser över den nya lilla familjemedlemmen! Kramar Magdalena, Jakob och Frans

  2. Underbart! Visst är den den finaste känslan i världen att få hålla sitt eget barn i famnen och bara ääälska det! (Bra jobbat Elin!)
    Stort grattis!
    Elenor med familj

Kommentera

