Varning för tärva tanter och gubbar!

Ikväll hade Elektrabutiken här i Edsbyn nyöppning av sin butik, med lite extraerbjudanden o.s.v. Jag och Elin tänkte att vi skulle dit och titta lite, vad vi inte visste var att det hade alla andra i Edsbyn också tänkt. Hela Edsbyn var där, minst (om inte hela kommunen)! Det slog mig då hur svältfödda alla Edsbybor är på extraordinära händelser och upplevelser. Så fort det händer någonting extra som sticker ut lite från den vanliga, vardagliga lunken så går folk man ur huset för att delta. I alla fall när det finns möjlighet till lite kvällsshopping.

Och visst hade det bara varit så att det vore en folkfest och folk visade hänsyn o.s.v. så skulle det ju vara riktigt trevligt. Men idag när det var extrapris på lockvaror som gjutjärnsstekpannor, rakapparater och handdammsugare då lockades de mest djuriska och egocentriska fram i sann ”the survival of the fittest”-anda. Stackars Elin som är höggravid i v40 blev nästan söndermosad av tärva tanter och gubbar på jakt efter nyöppningserbjudanden. I ögonen lyste fyndgnistan och vissa såg ut som om de skulle kunna gå över lik bara för att vara en av de lyckliga som lyckades erövra en av kvällens lockvaror.

Så efter att ha knuffats runt som en flipperkula ett tag ansåg jag att för min frus och knodden i magens säkerhet var det bäst att försöka utrymma kaoset. Vi lyckades tillslut ta oss ur butiken, mörbultade men med livet i behåll och gick sedan hand i hand hemåt mot vår trygga borg.

Men ett tips till nästa butik som tänker köra någon form av jippo i Edsbyn. Sätt upp varningsskyltar för dessa galna tanter och gubbar så att man vet vad som väntar.

2 thoughts on “Varning för tärva tanter och gubbar!

    • Yes exakt. Fast värre nästan. Och såhär med facit i hand undrar jag vad jag skulle dit och göra från första början, jag ville ju inte direkt ha någon handdammsugare eller stekpanna hehehe..

Kommentera

